Vad jag ska bli när jag blir stor

Som ni kanske förstått har jag väldigt mycket just nu. Jag har missat två fotbollsträningar denna veckan av två möjliga. Men trots allt måste skolan gå före. Nu har jag ett första utkast på uppgiften som ska vara inne på fredag, men det är inte bra. Jag är inte nöjd för fem öre och jag kommer få skriva om mycket.

Jag har just nu det angenäma problemet att jag gillar mina kurser. Jag är intresserad av det jag läser och jag vill inte göra något dåligt. Jag vill lämna in arbeten med perfektion. Vill man det så tar det tid. då det inte heller är betygsgrundande är det kanske dumt att lägga så mycket tid på det.

Men det är samtidigt skönt. Det känns som att jag äntligen börjar närma mig svaret på frågan vad jag vill göra när jag blir stor. Det sorgliga är att för er som ser det utifrån verkar det säkert skittråkigt.

Jag ritkar in mig på en karriär inom produktion och produktionsledning. De kurser jag nu finner instressanta handlar om skärande bearbetning, fräsning och svarvning, verktyghaveri och förslitning. Den andra kursen handlar om hur man väljer rätt material till en produkt, man räknar och gör diagram över krav och olika material.

Men jag är nöjd och det är väl poängen?

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer