Mörker

Jo, november är mörkt. Jag har fortfarande inte kommit till att köpa reflexväst och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Så när jag idag ville ut och springa fick det bli upplysta cykelvägar för att minska risken att bli påkörd av bilar och cyklister. 

Det blev löpning och gång blandat då jag första två varven hade hunden med mig. Inför sista varvet slänge jag in hunden i lägenheten. Jag har inte sprungit ordentligt sedan i börja av juni i år då till att börja med en skada stoppade mig och sen kom jag bara inte igång igen. Trots detta så kändes det riktigt bra idag. Jag lyckades hålla ett relativt högt tempo och blev inte särskilt ansträngd. Slemmiga luftvägar gjorde dock att jag inte ville hålla på allt för länge, så det fick räcka med ca 4 km. Men detta visar ju att fotbollen under hösten gjort sitt för att hålla uppe konditionen, och det är skönt att veta.

Bild från i onsdags när jag traskade runt på stan i väntan på min frisörtid

Veckan i övrigt har gått väldigt bra tycker jag. Även om jag inte fått till passen precis s jag velat har det käntsriktigt bra de dagar jag tränat, och det är ju trots allt det viktigaste. Resultatet har blivit enligt nedan;
 
MåndagFotbollsträning, 90 min
Tisdag: Gym, Rygg + 15 min crosstrainer
Onsdag: Vila
Torsdag: Morgongym, Bröst + biceps
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Löpning, ca 4 km i mysstämning
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer