Ischoklad

Det var ju faktiskt så att sötsuget infann sig flera gånger under den där tråkiga söndagen igår, så jag gjorde även ischoklad. 
 
Jag smälte kokosfett i vattenbad, rörde i kakao och Stevia och hällde detta i formar. Toppade med kokos och lät svalna i kylen. Detta är inte något man vräker i sig då det mättar som bara den, men det stillar suget och funkar helt okej till kaffe.
 
 
1 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Åh jäklar vilken bra idé!! :-) Måste testas. Använder du "bra" kokosfett, dvs typ Kung Markattas? Alltså kokosolja...? Inte såna där silver-paket, väl?

Svar: har renevoltires kokosfett, inte olja. men det e svindyrt :/
Josefin Sjöberg

2 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Ja men då har du ju en bättre variant i alla fall! Ja, har sett att det kostar skjortan! Fast det är väl typ samma konsistens som Kung Markatta, eller åtminstone ser det ut som det i butiken... Bara att det är typ 3 gånger så dyrt :-P Kanske är bättre?! :-)

Svar: Jag tror inte det e samma sak eftersom att renee voltair har både kokosfett och kokosolja,.. men jag vet inte... Du kan ju alltid testa ;)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer