Detta får ni aldrig se på min blogg

Ni som tar er tid att kommentera det jag skriver vill jag rikta ett stort tack till. Det värmer verkligen att läsa vad ni tycker! Men jag är lite fundersam över att jag inte fått någonting negativt. På de flesta bloggar finns det alltid någonting jag stär mig på och som jag lovar mig dyrt och heligt att aldrig göra på min blogg. Så jag tänkte att det kunde vara kul med en liten lista på saker som inte kommer hända här. Om jag däremot bryter mot detta någon gång i framtiden och ni faktiskt hittar dessa saker på min blogg, säg till. Jag lovar då att äta upp mina träningstights. Med ketchup.
 
Följande saker kommer alltså inte att inträffa.
 
Jag kallar kolhydrater för "Kolisar"
Detta är ett uttryck jag har väldigt svårt för och tycker det låter fruktansvärt fånigt  helt enkelt
 
Jag lägger upp bilder i "fel storlek"
Alla bilder jag lägger upp på bloggen från min dator är 730px breda för att vara anpassade till min design. Undantag gäller då jag uppdaterar från mobilen, då blir de 700px breda istället, och då bilderna är inbäddade i texten. Jag kommer inte heller lägga upp bilder som är för stora för att få plats på skärmen, det vill säga att stående bilder inte är 730 beda, för då blir de för höga för att få plats på en standardskärm. Må vara petigt, men den är bloggen är mitt skötebarn.
 
Jag lägger upp mängder med bilder på folk ni inte känner
Jag gillar att skriva om min vardag och mitt privatliv. Det dyker ibland upp någon enstaka bild på kompisar eller min påg. Men det finns få saker som stör mig så mycket som hälsobloggar där det kommer upp inlägg med 15 bilder efter varandra på okända bäbisar och mammor. (En helt annan sak om det är en fotografering det handlar om eller liknande). Jag försöker oftast att ha relevanta bilder och lagom kvantitet.  
 
Jag stavar te "thé"
Något av det fulast som finns och det stör mig grymt mycket...
 
 
Nu får ni berätta för mig. Har ni några big nono´s?
 
 
1 Maria Paavola:

skriven

Haha, vilket under att du fortfarande hänger hos mig då, som använder ordet kolisar ibland och som definitivt laddar upp bilder i fel storlek emellanåt! ;-)

Ärligt talat, jag tycker det verkar rätt onödigt att slösa energi på att störa sig på folk. Klart det finns saker jag stör mig på också, nobody is perfect, men bloggare jag stört mig på har jag helt enkelt slutat följa. (samma gäller personer i "verkliga livet": om jag stör mig på dem så tar det ju mer energi än det ger att umgås med dem, så varför ska jag slösa min värdefulla energi på dem?)

Och gällande min blogg så finns det inga big nono's, klart det finns saker jag inte skriver om och sånt, men jag sätter ingen etikett på det. Alla är vi olika! :-)

Svar: Haha, jo men jag slutar ju inte följa en blogg jag gillar på grund av sånna småsaker ;) Det finns många bloggar som får det att krypa i kroppen på mig, men de slutar jag följa. Men att störa sig på en blogg eller en person är inte samma sak som små etaljer. Det är sådant som sticker i ögonen lite, men inte är livsavgörande, om du förstår vad jag menar. Gillar jag innehållet så kan jag blunda både för kolisar och bilder i olika storlek. som du säger, alla är vi olika ;)
Sen handlar det väl för mig om att vissa saker r jag väldigt petig med, som mina bilder. Men hur andra väljer att lägga upp sina bilder, det bryr jag mig inte så mycket om (så länge de inte är för stora för skärmen, det blir jag irriterad över på riktigt :P)

Själv jobbar jag med att sluta använda dumma förkortningar (ngt, iaf,isf) och att läsa igenom och rätta mina "stavfel"/slarvfel. Jag hoppas verkligen inte du tog illa upp :)
Josefin Sjöberg

2 Felle:

skriven

Alltså, nu när du tar ämnet själv om vad man stör sig på på en blogg måste jag bara ta upp detta med stavfel. Ta det inte på fel sätt, det märks ju att du inte stavar fel för att du inte kan stava, utan för att du förmodligen har bråttom eller inte orkar läsa igenom det du skrivit. Då dyker det upp sånt som "följnde" istället för "följande", "stär" istället för "stör" och "beda" istället för "breda". Nu är jag ju rätt petig, men jag tror att om du bara skulle läsa igenom inlägget en gång innan du publicerar så skulle du upptäcka dessa fel direkt och texten skulle flyta lite bättre!

Svar: åååh, jag vet... Jag brukar försöka läsa igenom det jag skriver, men iom att man själv har skrivit det blir man så blind för sådant,då man vet vad det ska stå... Jag jobbar med det :)
Josefin Sjöberg

3 Pierre:

skriven

Får väl säga att jag känner mig hedrad =)
Men det enda som jag nog känner över min blogg är att jag försöker (ska inte lova att jag aldrig kommer göra det) att inte skriva ner och involvera mitt privatliv utanför träning, lopp och kost. It's mine and mine alone. Men som sagt, ska aldrig säga aldrig då det väldigt lätt kan vävas in i träningen eller följa med som en bi-del i ett inlägg. Men jag försöker skriva om min träning, mina lopp, mina erfaranheter och annat som berör min aktiva del i livet och som jag vill dela med mig av och resten kommer inte med.

Svar: hahaha, ja, det var dig jag syftade på med thé :P
Josefin Sjöberg

4 Linnea Dahlgren:

skriven

Ok tydligen behövde man ringa och boka in en provträning, så fanns ingen tid förrän onsdag. Så om ingen annan vill ha den där gratisveckan och den inte är tidsbegränsad så i slutet av nästa vecka :)

Svar: Jag ska nog ändå och träna på onsdag, så kanske kan fixa det då. Vilket gym och vilken tid är det som gäller?
Josefin Sjöberg

5 LINNÉA DAHLGREN:

skriven

Olympen klockan 10 på morgonen ;P

6 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Va, varför skulle jag ta illa upp? :-) Jag drev lite i början bara för att jag kände igen mig, tog absolut inte illa upp, min blogg är min blogg och din blogg är din blogg liksom! Ha en toppenvkäll Josefin! :-)

7 endorfina:

skriven

Står helt bakom dig på första och sista punkten, försökte mig på att uttala ordet "kolisar" högt en gång, men blev nästan generad. SÅ fult.

Svar: haha, eller hur! skönt att höra att det inte ara är jag ;)
Josefin Sjöberg

8 Anna Lötberg - Hobbyfotograf:

skriven

Stående bilder som tar upp hela bredden stör jag mig nå grymt på ;) Och särskrivningar, de sabbar flowet i läsningen!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer