April har blivit maj

Jag ska vara ärlig och säga att April blev inte det minsta likt vad jag tänkt mig. Oplanerad mat och inte alls så mycket alternativ träning jag hoppats på. Har varit "lat" och bara tränat fotboll. Dock har det varit 4 pass i veckan (minst) ochvarken orken tiden eller lusten för annat har funnits.

Så mitt månadsmål med att gå ner i vikt och att träna styrka sprack ju ganska mycket. Men vad innebär det? Jo att det är ett perfekt tillfälle för en nystart. Det är ny månad och vågen stod trots allt på mindre än då april började och det är ju positivt.

Så månadsmålet för maj blir inte så konkret. Mitt mål är helt enkelt att Maj skall vara planerad! Jag ska komma igång med den alternativa träningen igen, både styrka och kondition, och matintaget skall vara planerat och näringsrikt. Fotbollen kommer fortsätta vara lika intensiv och det är fullt upp med skola och nytt jobb.

Kom igen nu maj! Nu gör vi det bästa av det här!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer