Mellis och ny kokbok

Idag har jag klarat av ett spinningpass. Det andra spinningpasset på två veckor och det kändes bättre idag och jag hoppas på lite skön träningsvärk. Även kosten har gått bra idag. Dock behöver jag bli bättre på att förbereda mellanmål. Imorgon är det jag som tar med mig kokta ägg till skolan. Hur gör ni med mellanmål? Några bra tips?

För några dagar sedan fick jag hem lite böcker från adlibris. Det var lite kursliteratur men även två andra böcker. Jag börjar med att presentera "Familjens stora sunda kokbok". Det är jättefin och har massa recept på "vanlig" mat fast på ett nyttigare sätt. Jag ser verkligen fram emot att få laga många av recepten i den!!


Bilder från Familjens stora sunda kokbok
1 Pierre:

skriven

Finns väl lite olika sätt för "Mellis". Jag letar mig fram efter den perfekta för mig. Köpte nyligen ett flak (lugn, bara 12 stycken) risifrutti för 5:75 stycket. Inte det absolut nyttigaste men det är billigt, det är gott och bra portion och perfekt en timme innan träning.

Annars är en hink med grekisk yoghurt på jobb ett alternativ. Det tillsammans med nötter/bär/torksad frukt/honung och annat som man kan ha ståendes i sitt skåp är smidigt. Krävs då en kyl där yoghurten kan stå och man får ha den ifred.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer