Kvällsyoga

Yogapass 1 avklarat. Bad tobias ta lite bilder för att jag ska ha något att jämföra med i slutet av månaden. Det finns stort utrymme för förbättring kan jag ju meddela...

JAg kör på mitt 20-minuters nybörjarpass såhär i början och ska så smått börja leta efter nya pass, men jag kanske först ska få ordning på de basic poserna som är med i den jag har.


Och som vanligt vill hunden vara med så fort yogamattan kommer fram...

Jag har funderat på det där med kvällsyoga vs. morgonyoga. JAg är väldigt kluven vad det gäller det. Kvällsyoga är rätt skönt sätt att varva ner kroppen och bli av med spänningarna som byggts upp under dagen, medans morgonyoga är ett bra sätt att lägga grunden för en balanserad dag. Dock kan det bli så fel vissa mornar då kroppen är extra stel. Då blir jag bara irriterad och finner inget lugn alls. Likadant med kvällsyoga, ibland går det bara inte att bli av med stressen och sluta tänka på allt annat efter en hektisk dag. Vi får väl helt enkelt se om jag faller mer för något av det under den kommande månaden.

Vad föredrar ni? kvällsyoga, morgonyoga, mitt-på-dagen-yoga eller annan yoga?
1 Träningsglädje:

skriven

jag gillar morgonyoga på nåt sätt, men det tar längre tid att bli "varm". när jag var på yogaretreat körde vi vinyasa på morgnarna och yin på kvällarna. kändes som en skön kombo!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer