Månadsmålet - April

Efter at tha funderat lite efter gårdagens inlägg så kom jag fram till att jag inte alls vill skjuta upp mitt månadsmål för denna månaden. Jag har istället bestämt mig för att köra ganska hårt och precis som förra månaden består målet i två delar.

1. Fokus styrka. Jag ska under april varje vecka genomföra minst 2 renodlade styrkepass och minst ett av dem skall vara programmet jag börjat med på gymmet.

2.Viktnedgång. För första gången ska jag ha ett väldigt konkret månadsmål, jag ska gå ner 2,5 kg. Startvikten är 63.0 och målet är alltså 60.5 kg.



Hur ska jag då uppnå detta? delmål 1 är det inte så mycket snack om, det är bara att se till att träna. Nu till att börja med kommer det nog bli en del hemmaträning, iom att jag har svårt att få på mig skor. Dessutom kommer det bli mycket magträning då den ofta utförs på golvet och utan tt man behöver belasta fötterna.

Delmål 2 då. Jag har ingen övervikt att prata om, absolut inte, men jag vill påbörja en slimning av kroppen nu inför sommaren. Jag kommer inte utsluta någonting ur min kost eller förbjuda något, förutom bröd. Mackor är nämligen min svagaste punkt och därmed ska jag klara mig en månad utan just bröd. Utöver det ska jag se till att äta 3 ordentliga och mevetna mål mat om dagen och dessutom ska jag göra möjligt för 2 mellanmål för de tillfällen då det behövs. Jag ska fortsätta undvika socker, men sätter inget förbud på det, och jag ska alltid göra bra och medvetna val.

Någon som hakar på?
1 Pierre:

skriven

Hade gärna hakat på men vet inte om exakt dessa mål är bra för mig. Men sätta upp månadsmål kan vara en bra idé, små steg i rätt riktning.

Borde börja mäta mig igen förutom att väga mig. Se om det sker någon ändring i omkrets etc.

Funderar på att ta något kortsiktigt mål för april men även något långsiktigt som till augusti/september. Gillar de där långsiktiga mer levnadsändrande målen då tillfälliga oftast kan sluta med återgång till det föregående. (Mat, godis exempelvis)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer