När det syns

Det händer ibland att man vaknar och bara känner sig så jäkla nöjd över de framsteg man lyckats göra. igår var en sån dag. Att kunna stå i spegeln och verkligen se hur musklerna har växt och börjar titta fram igen, på bara 1-2 månader är underbart. Jag har saknat dem i ett år ungefär, men nu är jag på väg, och ska bara fortsätta! 
 

Så vi kan väl sammanfatta FebruariFokus såhär: 
 
Gebom att bli mer medveten om vad jag stoppar i mig, och öka planeringen har jag fått fantastiska resultat, trots att jag inte kunnat träna riktigt som planerat i och med knäskadan. Det har inte varit jobbigt, och jag har inte behövt avstå från saker jag vill äta eller haft förbud. Jag har gått ner knappt 2 kg av de 4 jag har som mål fram till slutet av mars. Jag har även minskat fettproventen, och mina kläder passar betydligt bättre. Allt detta på ganska liten ansträngning, tack vare ett större medvetande om mitt handlande.
 
Med andra ord känns det skitbra, och nu fortsätter jag med ett Medvetet Mars, och tycker att ni ska hänga på. Det handlar om att ta aktiva val och vara medveten om vad man gör och inte. Inte enbart när det gäller kosten, utan allt. Mina mål för mars är att kunna börja träna och spela fotboll igen, och att fortsätta likadant som i februari med kost och träning. Det handlar om att inte ge upp och inte sitta och vänta på att saker ska hända. Jag kämpar för det jag vill ha helt enkelt. 
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer