Knäläge

Igår var dagen då jag slutade med citodon och gick över på enbart panodil och ipren. Den värsta smärtan var borta, däremot har vaden börjat bråka och blåmärena växer hela tiden. Det känndes som när man vaknar på morgonen efter att ha haft krap under natten. Det sitter i även idag, men jag gissar att det är för att det samlats blod i knät och andra slaggprodukter som inte riktigt försvunnit.
 
 
Svullnaden börjar lägga sig. Jag kan stödja lite på benet nu. Går relativt normalt med kryckor. Kan nästan sträck ut benet helt. Man ser hur det rycker ilårmuskeln när jag försöker spänna den. Det är fortfarande långt kvar, men det är skönt att se att allt arbete ger resultat. Och med arbete menar jag lite rörelseövningar jag fått från sjukgymnasten, men framförallt högläge och kyla. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer