Mitt 2014 (del 3)

juli
Under juli kom vi hem från Grekland och startade en running streak. Både jag och pågen skulle springa 5 mil på två veckor för att komma igång. Jag skulle jobba 2 veckor, medans alla andra gick på semester. Allt började bra och jag klarade av en veckas jobb, 10 dagars running streak och 41 km, sedan blev jag sjuk. Och jag blev duktigt sjuk. Jag fick ett virus i halsen vilket orsakade blåsor i mun sår i slemhinnorna vilket gjorde att jag blev sängliggande en hel vecka. 
 
I slutet av månaden var det dags för 2 veckors semester som spenderades ute i sommarstugan under de finaste och varmaste veckorna på år och dag. Det var helt enkelt fantastiskt och perfekt. Pågen pendlade lite fram och tillbaka mellan lund och juleboda då han precis börjat jobba och inte ville ta ut mer än en veckas semester. 
 
Lägenheten lades ut till försäljning och efter några spännande dagar där buden trillade in var den såld och alla var nöjda och glada. Vi tog semesterveckorna med vetskapen om att nästa gång vi har semester är det renovering som gäller. 
 
På grund av sjukdomen blev det inte jättemycket till träning utöver den där runningstreaken. Jag fick till några löp-rundor även i slutet av månaden och totalt blev det 13 pass, alla löpning.
 
 
augusti
Jag började jobba igen och även fotbollen drog igång igen. På första fotbollsträningen lyckades jag dra sönder menisken och sabbade på så sätt lite till av alla mina träningsmål. Träningen efter det belv lite sjukgymnastik och några fotbollsmatcher jag tog mig igenom hårt tejpad. 
 
Man kan ju dock välja att se det som att skadan och träningspausen kom ganska passande, då vi behövde lägga all tid vi kunde på att förbereda flytten i slutet av månaden. Vi packade låda på låda och förberedde och organiserade allt för att det skulle bli så lätt som möjligt. 
 
I slutet av månaden blev det trots allt dags att ta tag lite i träningen igen. Då levde fortfarande drömmen om att klara av 200 pass under året och jag jobbade mig in i träningen igen. Totalt blev det bara 9 passvarav 4 var fotbollsmatcher. 
 
 
september
September präglades av att vara nyinflyttad i hus, men också väldigt mycket av att jag opererades.Den 1 september tog jag bor en hudtumör i ryggslutet, vilket ledde till 8 stygn och att jag kände mig helt invalidiserad och knappt kuna röra mig eller göra något alls. Här grusades tanken om att klara mina 200 pass, då det tog väldigt lång tid för mig att komma tillbaka från operationen. Under september blev det inte ett enda träningspass, och faktiskt bara 1 blogginlägg här. 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer