Februari-fokus

Veckan har hittills bjudit på två grymma morgonpass på gymmet. Jag har lagt om träningsprogrammet lite och har nu delat upp samma övningar som tidigare på tre tillfällen, och lagt till några extra övningar. Jag har ett renodlat benpass, och ett renodlat för överkroppen, sen har jag även ett mixat pass med några upprepningsövningar från de två tidigare passen, men också mer fokus på rumpa och core. Känns bra att hålla fast vid övningarna jag redan kört, men att ändå få lite förnyelse. 

Utöver nytt träningsupplägg bjuder februari på mer matfokus. Jag har börjat använda appen LifeSum för att få koll på mängden mat jag stoppar i mig. Jag är nämligen ganska övertygad om att ajg alltid äter antingen alldlees för lite eller alldeles för mycket. Så nu planeras det och räknas kalorier, och det känns jättebra. Ska bli spännande och se vad den här ånaden har för resultat på min form. 



Jag har börjat att förbereda frukostar att ta med till jobbet och äta efter träningen, och chiapudding har blivit en favorit, då det är så smidigt att kunna göra det redan kvällen innan och sen sitta och sörpla i sig under förmiddagen mellan morgonmötena. Dagen pudding bestod av 2 mtsk chiafrön i 1 dl osötad mandelmjölk, 80 g haregurt med jordgubbssmak från oatly och en msk jordnötssmör i botten. Rörde även i lite sötströ. I samband med träningen har jag även hällt i mig både aminosyror (under träning) och proteinshake (efter träning). 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer