Cykeldrömmar, nu igen

Jag vet att det är långt kvar till våren, men när solstrålarna kikar in genom fönstret kan jag inte låta bli att drömma lite. Drömma om hur härligt det ska bli att vara ute i vårluften. Den här våren tänker jag mig att jag ska spendera ute så mycket det bara går. Helgerna ska fyllas med fotboll och trädgårdsarbete. Men den här våren kanske blir den då jag tar tag i löpningen igen? Eller är det den här våren jag tar tag ivad jag drömt om de senaste två åren? Att cykla. 
 
Jag har länge drömt om en alldeles egen racercykel för att kunna cykla runt och upptäcka det skånska landskapet under våren och sommaren. Framförallt sommaren. Det verkar så underbart härligt när man läser hos massa andra bloggare om deras cykeläventyr. Den enda anledningen tilla tt jag inte köpt någon racer än är ju att de kostar. Det är en dyr hobby och jag är lite rädd att det för mig bara skulle bli en hobby bland många andra, och då kanske det inte är värt alla de pengarna man behöver lägga i början. Men å andra sidan, är det tillräckligt härligt är det ju värt det. 
 
Jag har försökt lära mig lite om vad man ska titta på när man köper en cykel. Det är olika nivåer på växlar, pedaler o.s.v. Men jag har redan glömt det mesta igen. Så jag har väl kommit fram till att OM jag ska köpa en så kanske det bara är bäst att köpa någon nybörjarvariant med ett startpaket av tillbehör, för att om jag sedan blir riktigt biten av sporten uppgradera då. Jag har även tittat på att köpa begagnat, men det verkar då vara väldigt svårt att veta riktigt vad man får, och framförallt att hitta något i rätt storlek. Så nä, jag har kikat på nya bianchi-cyklar rätt så länge. Spanar extra när det är rea på dem. Men det är ju fortfarande mycket pengar, så vi får väl se lite vad våren bjuder på, men här nedan ser ni några av skönheterna jag spanat in (klicka på bilderna för länk)
 
Bianchi Impulso 105 Racer Chrome
Kostar just nu under 13000 kr och kommer med Shimanokomponenter. En prisklass som gör att det faktiskt inte skulle vara omöjligt för mig att införskaffa en cykel redan i vår. 
 
 
 
Bianchi Impulso Ultegra Racer
Kostar just nu 16600 kr och istället är det Ultegra-komponenter som medföljer. Här ligger vi lite högre i pris, men fortfarande överkomligt. 
 
 
 
Bianchi Intenso Ultegra Racer
Här ligger priset på strax under 21000 kr och här börjar vi prata om för mycket pengar för mig, i alla fall i nuläget. Men här snackar vi ju en skönhet i kolfiber...
 
 Alla bilder hämtade från bikester.se

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer