Gör något ovanligt

Just nu Gör jag något som är väldigt olikt mig. Jag säger "på måndag börjar jag", tar ett steg tillbaka och försöker få saker och ting att falla på plats. Den här veckan har gått i trötthetens tecken och jag tror att det som är kvar av veckan kommer innebära lika mycket trötthet. Därav, nästa vecka. Jag har senaste månaderna lagt på mig en hel del vikt och har lite tappat mig själv. Det syns även väldigt tydligt på bloggen. 
 
Jag har inte varit viktfokuserad på flera år, för jag har inte behövt vara det. Jag vill inte vara det nu heller, men samtidigt känner jag att jag måste tappa en del av det jag bädat in mina muskler i för att kunna ge allt och vara mig själv. Nöjd, stolt och sprudlande, det är så jag vill vara och det är jag inte just nu.  Jag har alltid sagt: "Varför vänta tills på måndag när man kan börja idag" MEn något man inte får glömma är ju att man ska ge sig själv de förutsättningar som krävs för att lyckas. Därför är det den här gången jag som väntar till måndag. Fram till dess ska jag hinna läsa igenom alla mina gamla nybörjartips som finns här på bloggen. 
 
Och en inspirationsvideo
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer