Torgskräck?

När jag vaknade 04.30 imorse var  jag väldigt nära att hoppa över träningen. Då kan ni ju gissa om jag är nöjd nu när jag sitter här färdigtränad och äter frukost framför datorn. Japp, supernöjd.

Jag fick mig en riktig chock när jag svängde in på parkeringen till gymmet och insåg att det var tänt där inne. Det var alltså redan någon där, trots att klockan inte ens var 5. Hlsade glatt på personen som uppenbarligen är lika galen som jag och satte igång med mina marklyft. Bara 15 minuter senare trillade det in ännu en tjej och det började kännas riktigt konstigt. Jag fortsatte med rodd i pyramidset och lite latsdrag, och plötsligt trillade det in ännu en person. Jag avslutade med lite enarmsrodd och åkte hem. 

Jag fick en bra genomkörare för kroppen och är nu redo för en lååång arbetsdag följd av landskamp på TV, men det är något som gnager mig. Jag är helt klart lite orolig att jag inte ska få ha gymmet för mig själv på mornarna framöver....

 
När jag kör marklyft får jag helt klart bäst kontakt när jag kör utan skor. Likadant är det med benböj. Balansen sitter där den ska och på något sätt känns det som att man når längre ini musklerna. Bilden till höger visar en helt okej dagsform. Den värsta svullnaden efter förra veckan (den veckan ni vet) har lagt sig och jag börjar känna igen mig själv igen. 


 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer