Träningssällskap

Idag hade jag bättre tur vad det gällde gymmets öppettider. Passet jag tänkt mg igår blev istllet av idag och det känns riktigt bra. Tillråga på allt fick jag även sällskap av Pierre. Trevligt med lite sällskap och skitsnack ibland. 
 
Jag har ju nu inte varit på gymmet på ett bra tag känns det som (en och en halv vecka skulle jag gissa) och det var skönt att komma tillbaka. Däremot kände jag mig inte ett dugg svagare vilket jag trott jag skulle göra, utan istället var jag stark. En annan sak jag märkte var att det av någon konstig anlending var mer folk på gymmet 06.30 än det brukar, kan det vara för att semestrarna börjar närma sig? Jag saknar mitt folktomma gym på morgonen... 
 
Hur som helst blev passet uppbyggt enligt följande: 
Chins
Dips
Militärpress
Bänkpress
Axelpress hantlar
Hantellyft rakt åt sidan
Lyft med viktplatta
avslutningsvis även lite planka
 
Tog 30 kg i bänkpress trots flera veckors (?) uppehåll. 
 
Nu sitter jag på exjobbet och börjar redan känna träningsvärken komma smygande. Det är riktigt gött det.
 
 Roligare att vara två. I alla fall ibland.
Det där med att träna tillsammans med någon är väldigt trevligt nån gång ibland. Att snacka lite skit mellan seten och ha någon att skratta med. Det förgyller morgonen. Men jag trivs hur bra som helst med att träna själv också. Variation är gött.
 
Hur tränar du bäst? Ensam eller tilsammans?
1 Pierre:

skriven

Tack själv för sällskap! Håller helt med, trevligt att växla lite med skitsnack och annat. Tiden går fortare! Trevligt! Får göras om.

2 victoria:

skriven

Jag tränar alltid själv. Har iofs ingen att träna med men de få gånger jag gjort det så har det varit kul :) men man får mer gjort ensam känns det som. har mer fokus då

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer