I kvällssolen

Första milrundan på länge är nu gjord, och den sista innan malmömilen nästa helg. 
 
Hade egentlgien tänkt att jag skulle springa underförmiddagen, men jag råkade dels sova alldeles för länge och sedan lägga tiden på att slösa bort pengar på ett nytt objektiv till kameran. Så det fick bli en runda i kvällssolen med kroppen fylld av energi efter trerätters på restaurang toppat med gräddtårta med färska bär på nötbotten. Och det är jag så nöjd med. Hade nästan glömt hur underbart det kan vara under sommarkvällarna i kvällssolen. Det har helt enkelt mer eller mindre varit en perfekt söndag. 
 
 
Det kändes ganska segt i början av rundan, men intalade mig själv att det fick gå långsamt. Det brukar trots allt kännas jobbigast de 2-3 första kilometerna, sen blir kroppen lite mjuk. Tiden känns helt okej faktiskt. Jag tror att jag vid loppet om en vecka kommer kunna pressa mig lite mer, och då är dessutom banan mindre kuperad. 
 
Jag är anmäld i startgruppen med måltid 55-60 min. Mitt personliga mål är att hamna närmare 55 än 60, och det gjorde jag ju faktiskt idag, då sluttiden blev 57:23. Så med lite mer pepp ska det nog gå hur fint som helst. kanske till och med kan hoppas på under 56 minuter? 
1 Sandra:

skriven

Bra jobbat!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer