Funderar

Jag antar att mina inlägg just nu är ganska oinspirerande, men det beror nog till stor del på att jag för tillfället är ganska oinspirerad. Det som skulle bli en gemensam fokusperiod för mig och pågen har istället för mig inneburit ett oplanerat famlande i en ganska grå vardag.

Visst, jag får till några träningspass här och var och äter inte sämre än vanligt. Men det är något som saknas. En gnista som inte finns där.

Jag vet att jag inte har någon skyldighet inför er, och egentligen hade kunnat låtsas som ingenting. Men samtidigt är det såhär livet är. Det går upp och ner. Det är inte alltid guld och gröna skogar. Och jag vill att alla ska veta att det är okej. Man behöver inte alltid vara på topp och superpepp på livet. Och just nu är jag ganska opepp.

Jag gnuggar mina tankeknölar för att komma fram till vad det är. Jag tror jag behöver planering och fokus. Och ensamtid.

1 Patrik :

skriven

Kan ändå vara inspirerande att få läsa om svackor. Annars är kan det vara lätt att tänka "Ja, men det är ju lätt för henne, som är vältränad och alltid på topp"... Så kan man ju om man vill använda det för att validera sin egen ursäkt... "jag skulle ju vara på topp om jag var mer vältränad och om jag inte varit i den där svackan..."

Att göra något nytt, oväntat eller annorlunda så man får en känsla av förnyelse brukar kunna bryta svackor. Gäller bara att ta steget att göra det....

2 kristina:

skriven

Helt okey att vara osugen opepp och fel i planeringen vad gäller träning. Har själv en sån vecka där inget har funkat. Så kastar in handduken på träning resten av veckan. Även om jag blir sugen skall jag avstå två dagar. Så brukar veckan därpå ha bättre fokus:)

Hoppas du hittar motivationen igen.

Tack för en riktigt trevlig blogg!

Svar: Tack så jättemycket. Det tror jag nog jag gr. Behöver nog bara samla ihop tankar och energi.
Josefin Sjöberg

3 JHH:

skriven

Jag blir glad varje gång jag ser att du skrivit ett inlägg, tycker du är inspirerande och ärlig. Det gör din blogg rolig och trevlig att följa

Svar: Tack så jättemkt! Betyder verkligen jättemycket att läsa :)
Josefin Sjöberg

4 Åse:

skriven

Man ska inte underskatta behovet av ensamtid. Ibland behöver man inte göra mer än sitta för sig själv en stund... eller två... eller en dag... så löser sig vissa problem av sig själv. ;)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer