Hårbollen i mitt hjärta

Vilken underbart strålande sol det är ute! Efter att ha suttit inne och tittat ut genom fönstret fanns det helt enkelt nget annat sätt att träna idag än löpning. trots att det var löpning igår också. Jag började inomhus med lite tabata-planka (se längst ner i inlägget om du inte vet vad det är).Efter det tog jag hunden och stack ut i den friska luften och samlade på mig lycka och solsken. 
 
Det blev 4 km myslöpning med stopp för att kissa (hunden alltså) och fota lite. Älskar att bo i stan men ändå nära landet. För att inte tala om hur lycklig jag är att få spendera mina dagar med den underbara lilla lurvbollen Yoshi. Min lilla älskling.
 
 
Tabata är när man utför en övning i 8 intervaller om 20 sekunder med 10 sekunders vila mellan. Finns massvis med Tabata-appar att ladda ner, och det passar för de flesta övningar. 
 
 
 
1 Rund är också en form!:

skriven

Jag bor på landet men nära stan. Perfekt det också! :-)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer