Shortspremiär

På grund av gårdagens påhitt (Eddis Izzard på malmö arena) kom jag i säng senare än vanligt och somnade nog inte ordentligt förrän 20 över midnatt. Trots detta masade jag mig upp någon minut efter 6 i morse och traskade iväg till gymmet så att jag var på plats klockan 7. Lite senare än vanligt, men å andra sidan hade vi beslutat att åka till landskrona lite senare idag. 
 
Så jag hann köra igenom mina marklyft och min sittande rodd för att mjölka ur ryggen lite, och det var underbart. Så som det oftast är tidigt på gymmet. Idag blev årets första träningspass iförd shorts och fasen vad jag kännde mig snygg. 
 
Efter passet hann jag med en vända i solariet också inför helgens bal och det var en riktigt härlig avslappningsstund. Det gör mycket för psyket att lägga sig i strålningsburken och inte göra någonting annat än att vara. 
 
 
 
Passet såg ut såhär:
marklyft 5*10 repetitioner med 40 kg
sittande rodd 2*7 repetitioner 50 kg + 2*10 repetitioner 43 kg
 
 
Det kanske ser ynkligt ut, men det sög ordentligt inedre delen av ryggen. Med andra ord har jag laddat upp på bästa möjliga sätt för den här dagen, så nu kör vi så det ryker.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer