Laddar

Klockan är en minut i 6. Jag sitter redo för att traska till gymmet innan jobb för att pressa axlar (samma pass som i måndags) och jag är toktaggad! Jag känner ibland att jag kanske överdriver deta och är rädd att jag kanske tränar för mycket, men försöker lyssna på kroppen, och om den som idag är pigg ser jag inga problem att fortsätta köra... Hur är era tankar kring detta? När får mån för mycket av det goda?
 
 
1 Pierre:

skriven

För min del så försöker jag alltid låta mina muskler får runt 2 dygns vila. Ungefär. Så armar en morgon, inte det nästa. Går lite så-så med gym varierat med simning men det verkar fungera. Vilodagar blir oftast till helgen. Tror det är mer fundering på vilodagn är man tränar 7 dagar i veckan med ett par dagar med mer än 1 pass om dagen. Då bör man hitta vilodagar. Nu blir det oftast vila till lördagen och ibland även söndag (speciellt denna helg ;) ) så tror inte det är någon risk. Men precis som du säger, lyssna på kroppen. Den morgon jag vaknade 0530 och trodde jag steg upp 0550 men den egentligen var 0630 förstod jag att kroppen ville vila lite.

2 Mikaela:

skriven

Jag älskar att vara på gymmet och om jag inte begränsade mig skulle jag absolut vara där varje dag och vissa dagar flera gånger. Därför ser jag till att ha två helt fria dagar från gym i veckan och försöker att inte heller springa dessa dagar, men promenader och powerwalks är okej. Jag lägger hellre konditionsträning på samma dagar jag gymmar så att kroppen får vila helt två dagar i veckan, dock aktiv vila.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer