Hoppande GPS-signal

Jag har tidigare hört folk klaga på Runkeeper och GPSen. Själv har jag aldrig haft några problem. Idag däremot, det var som om GPS-signal flög bort med vinden, för mina 11 km blev 13 och kilometertiden var lååångt mycket bättre än jag någonsin sprungit på...
 
Det är ju lite surt när det händer, men samtidigt, jag sprang till jobbet och jag vet vilken tid jag gjorde det på. Jag är nöjd oavsett.
 
För bra för att vara sant
 
När jag kom tillbaka med lund med bussen och upptäckte att det var nästan en halvtimme till nästa buss som skulle ta mig sista 2.5 kilometrarna hem bestämde jag mig snabbt och lätt för att springa hem istället. Så dagens facit är ca 13.5 km löpning, om nu Googlemaps stämmer när de säger att det är 11 km mellan min lägenhet och systembolaget i dalby. 
1 Linnea Dahlgren:

skriven

Endomondo is the shit! ;)

Svar: Tror att det här felet inte ligger i appen, utan att GPS-signalen i telefonen inte hänger med. Som jag har förstått det är Endomondo skitbra till android, inte lika kompatibelt med iPhone dock. Och har ju tidigare inte haft några problem alls med runkeeper. Fortsätter det krongla får jag väl ge mig och testa något nytt, men än så länge håller jag fast i runkeeper ;)
Josefin Sjöberg

2 Pierre:

skriven

Schysst att springa till Dalby. Blir väl långpass ut från stan till sommaren med busskort i fickan. Verkar roligare än samma gamla banor hemma.
Ska du springa mycket kanske det börjar luta åt att investera i en klocka? ;)

3 Linnea Dahlgren:

skriven

Ja okejdå! Haha det är kanske sant, men just detta hände alltid mig i runkeeper.. men som sagt, kanske inte är lika bra till android som iphone :)

4 Emma:

skriven

Skit bra jobbat!!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer