Veckans träning

Det var hemskt vad tiden går snabbt, det är söndagkväll ännu en gång. Vi börjar med att sammanfatta veckans träning så ska jag reflektera lite sen. 
 
Måndag: Fotbollsträning (inomhus) 
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpning 4.5 km
Torsdag: Gym
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Löpning 13.4 km +14 km cykel
 
Under fredagen och lördagen kan man minst sagt säga att det var aktiv vila med tanke på den träningsvärk som rabattgrävandet genererade. Men totalt blev det "bara" 4 pass den här veckan och därmed är det 63 pass kvar till nyår.
 
På lördag tentar jag och därmed innebär veckan som kommer ett annat fokus än träning. Jag kommer satsa på kortare och snabbare löprundor och något styrkepass hemma då detta är tidseffektivt. Däremot kommer jag inte ha några mål om att få ihop fler träningspass än veckan som gått. Under följande 6 dagar är det plugg som är prio ett. 
 
Men hey, jag är fortfarande sjukt stolt över veckans prestationer! Nästan 18 km löpning har jag fått ihop, det är inte fy skam!
1 Emma B.:

skriven

Sjukt duktigt! Jag ska också ge mig på längre distans än 10km snart. :D

Svar: Jag borde nog passa mig för långa distanser lite nu så jag inte får överbelastningsskador. Känner att jag nog behöver stärka upp kroppen med kortare rundor och mer styrka... men det är så jäkla kul att känna att man klarar av det ;)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer