Nu pratar vi löpning

När det gäller löpningen är jag en riktig periodare. Till hösten brukar löpnerven i mig spritta och det blir mycket lättare att rota fram skorna och sticka ut. Just nu är jag mentalt helt insnöad på löpning och har bestämt mig att i höst är det där jag satsar. Visst, jag kommer fortsätta att gymma och träna styrka, men jag ska verkligen anstränga mig för att låta löpningen ta plats i min vardag. Jag ska dessutom försöka träna medvetet för att förbättra resultaten av min löpning. 
 
Det fina med att träna genom att springa är att det är så enkelt. Man behöver bara ett par skor och så är man klar. Visst, jag föredrar att ha rätt kläder och gärna telefonen med musik eller någon bra podcast, men det är ju inte nödvändigt egentligen. Dessutom är det tidseffektivt, man väljer själv hur länge man håller på och kan variera passen efter hur mycket tid man har. 
 
Med detta sagt vill jag berätta att jag uppdaterat mina mål (under fliken "mina mål" under headern). Där har jag skrivit upp 4 delmål, vissa är högre satta än andra, men det är fyra mål som för mig betyder väldigt mycket. Jag vet att vissa av dem kommer ta tid att klara av, men jag ska klara de. 
 
För att få extra motivation till att klara av mina mål har jag idag även anmält mig till malmömilen. Ett lopp som går den 15 juni nästa år. Detta blir mitt första lopp någonsin och det känns riktigt bra att ha något att sikta mot. 
 
 
 Hittade denna filmen från förra årets lopp och visst verkar det vara en trevlig bana?
1 Pierre:

skriven

Tänkte också springa Malmömilen kommande år. Då jag tänkt köra lite mer lokalt så får jag ju passa på att testa runt på Malmös olika tävlingar och distanser.

Svar: Gött det! Vi lär väl inte en ligga i närheten av varandra i startgrupper, men är ju alltid trevligt att inte åka till malmö ensam :P Hur ska man träna inför det nu då? Jag har ju ALDRIG sprungit ett lopp.
Josefin Sjöberg

2 Pierre:

skriven

Träna för lopp kan du titta på sen, det viktigaste nu är att du kommer igång att springa. Sedan när du börjar känna att du får rutin och igång på det kan man titta på kvalitativ löpträning, målsättning och sedan förberedelser inför lopp om man vill satsa lite hårdare.

3 Pierre:

skriven

Malmö är rätt så platt och de har verkligen lyckats göra en platt bana. Blir snabb så stor potential att göra bra ifrån sig om det inte blir för trångt och man fastnar. Kul.. har sprungit många milslopp men att titta på denna så känns det som det var betydligt längre.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer