Endorfinstorm

Ja, så kan man förklara känslan efter en lyckad löprunda. Det blev 9 km på 53 minuter och jag är återigen riktigt stolt över mig själv. Det är så skönt att ha kommit igång med löpningen igen och att känna framstegen. För varje runda jag ger mig ut på förbättras jag. Än så länge är det framförallt den mentala biten som behöver förbättras för att hänga med fysiken. Vist är jag trött efter mina rundor, men det finns fortfarandemer att ge. Det är envisheten och lite jävlaranama som behövs för att prestera bättre. Och jag känner att det är påväg. Jag jagar tider och sträckor och försöker piska på mig själv lite extra. 
 
Under rundan idag kändes det bitvis underbart lätt och skönt, men ibland blev det bara brutaljobbigt. Men jag fullföljde och fick ihop mina 9 km på en tid som motsvarade min förväntan. Jag satsade påatt hamna under 6 minuter per km och det lyckades jag ju med. Nästa helg hoppas jag på att kunna ta en runda strax över en mil, men vi får se hur planeringen blir när jag väl sätter mig med den. 
 
Väl hemma efter rundan hoppade jag i duschen och har nu fått i mig en kycklingfilé med majonäs och pesto ( Det enda som fanns hemma) och jag har nu lagt grunden till en riktigt bra lördag.
 
Dagens runda
1 Linda - You earn your body:

skriven

Låter ju döhärligt! Bra jobbat! :)

Svar: Tack :) Det r alltid lika skönt efteråt. Under är det dock lite varierande. Men det ger så fruktansvärt mkt energi!
Josefin Sjöberg

2 felicia:

skriven

vad härligt.. känslan är ju verkligen oslagbar efter en lyckad löprunda.. exakt som du säger :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer