Belönings-träning

Jag är helt euforisk. Förmiddagens plugg gick riktigt bra och det kändes verkligen som att poletten föll ner på en hel del områden. Detta har i eftermiddag firats med träning. Jag smet iväg till gymmet igen. Idag blev det axlar och rygg. Jag har senaste tiden varit sugen på att släppa de tråkiga maskinerna och leka runt med fria vikter. Så idag gjorde jag precis det. 
 
Värmde upp med 5 minuter på crosstrainerna för att sedan köra loss på chins-maskinen. Jag är itne tillräckligt stark för att köra utan hjälp men jag jobbar på det. Efter att ha gjort chins med 2 olika fattning och dips (3 set av varje) gick jag vidare till hantlar och viktplattor. Detta resulterade i att jag knappt kunde dra på mig ryggsäcken när jag skulle hem, för att jag inte kunde lyfta armarna tillräckligt högt av utmattning. Underbart! 
 
Bokför träningen i telefonens anteckningar. Som bakgrund på telefnen har jag mig själv som motivation.
 
1 JHH:

skriven

Ser ut som ett väldigt roligt pass :D

Svar: Det var underbart att få köra helt slut på sig själv :)
Josefin Sjöberg

2 Annie:

skriven

Har du provat med negativa chins? (hoppas upp sega dig ner) Brukar funka som en bra hjälp på vägen för att plötsligt klara riktiga :)

Svar: Det ska jag kanske börja med! :) Just nu kör jag ju i maskin med hälpvikt, men det kanske är bra att variera sig och få prova på hur långt det är kvar tills man klarar en riktig :)
Josefin Sjöberg

3 Johanna:

skriven

låter som ett grymt träningspass! :)

Svar: Det var det verkligen. Finns inget bättre än att mörda axlarna ordentligt. :) Hoppas du har en bra fredag
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer