Grunden till morgondagens träningsvärk är lagd



Nu har jag avklarat kvällens träningspass. Det var lår och rumpa i fokus idag och jag vet att jag kommer ha en grym träningsvärk imorgon. Passet som kördes idag var en favorit i repris, Vägen till vinterform pass 3. Detta avslutades med mina 4*50 situps och 2*25 armhävningar och svetten rann. Nu är det en trött tjej som ska titta på Bigest Looser Sverige och äta vindruvor.

Vägen mot vinterform, 3

Uppvärmning: 10 minuter Cardio (jag använder trampmaskin eller springer)
20 Benböj
20 Utfall (10 på vart ben)
20 Sidoutfall

Efter detta börjar själva passet. Det består av 3 block som alla ska uprepas tre gånger. Först block 1 tre gånger, sedan block 2 tre gånger och sist block 3. 2 minuters vila efter varje gång ett block utförts. Viktigt att varje block görs utan vila mellan de två övningarna.

Block1:          
6 Benböjsupphopp
12 Benböj

Block 2:          
8 Utfallshopp
16 Utfall (8 per ben)

Block 3:          
6 stillastående längdhopp (jämfota hopp så långt det bara går)
8 skridskohopp (hoppa från höger till vänster ben och gå ner jupt)

Hela passet avsutas med 100 benböj

Have fun ;)
1 EmelieMaria - Träning&annat:

skriven

GRYMT jobbat tjejen!!! :D

2 SuperSHEro:

skriven

Låter som ett grymt pass! Hoppas träningsvärken är "lagom"!

3 Sara:

skriven

Utfallshopp, hur gör man sånna? Min första spontana tanke är indianhopp där man varje mellan hoppa går ner och gör utfall... Men jag antar att jag är ute och cyklar? Verkar vara ett bra pass annars. Ska försöka komma igång med något styrkepass på hemma plan så varför inte detta^^ Var någonstans ska man leta efter pass 1 och 2? :)

4 Ashley:

skriven

Jisses, träningsvärken sparkades till lite extra när jag läste allt det där. Grymt jobbat ;P

5 Sara:

skriven

svar: Jag förstod förklaringen ^^ Tack så mycket! Jag har faktiskt följt hennes blogg ett så så konstigt att jag inte lagt märke till dessa träningspassen :S Jaja :) Tack igen ^^

6 Sara:

skriven

Ajajaja, sa duktig du ar! Hade inte tagit mig igenom det dar :P Har inte kort benpass pa nastan ett halvar nu, nasta vecka kommer inte bli sa rolig : O

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer