Veckans träning

Då var det söndag kväll och jag har parkerat ig i sängen för att skriva några sista ord på min rapport innan jag somnar. Jag tänkte även ta och sammanfatta min träningsvecka för er här i bloggen.

Måndag: Fotbollsträning inomhus med 30 minuter fys och 60 minuter spel
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Fotbollsträning utomhus 90 minuter och cykel fram och tillbaka 2*30 minuter
Fredag: Styrka med laget. Cirkelträning med fokus på ben och bål
Lördag: ca 3 km lugn löpning
Söndag: Fotbollsmatch med 30 minuter uppvärmning och 45 minuter spel

Jag måste faktiskt säga att det gott och väl uppfyller mina förväntningar jag hade på veckan. Till nästa vecka är planen att det ska se lika bra ut, men förhoppningsvis en lite längre löprunda och lite mer styrka. Men framförallt gäller det att komma rätt på banan igen vad det gäller kosten. Måste nu råda bot på det där med socker...

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer