Inte alltid perfekt

Förra veckan åt jag bra mat, bättre än på länge och med mycket grönsaker. Däremot åt jag även glass och godis i alldeles för stora mängder. Den här veckan är målet att fortsätta äta bra, men minska sockret markant.

När jag kom hem från kvällens målvaktsträning i snålblåst och snöfall blev jag sugen på kall mjölk med havrefras och hallonsylt, precis som jag brukade äta på sommrarna när jag var yngre. Och jag vek mig för suget då jag inte ville äta något "matigare".

Ibland kan man få udda cravings som man bara måste tillgodose. Vad brukar ni få för cravings?



Det jag ville ha sagt var väl egentligen att jag är inte perfekt. Jag äter inte alltid supernyttigt och proteinrikt. Men sålänge det är medvetna val kan jag fortfarande känna mig nöjd.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer