Cottage cheese eller keso?

Just nu känns det som att jag glömt huvudet någonstans. Den här veckan bjuder på utmaningar i skolan. Många bollar i luften kan man ju utrycka sig. Inlämningsuppgift på inlämningsuppgift.

Men när jag nu sitter och väntar på att pizzan ska bli klar i ugnen kan ja passa på att fortsätta mitt resonemang om keso.

För någon vecka sedan köpte jag en cottage cheese från skånemejerier. Jag kunde konstatera att den inte var alls god. Jag är van vid arlas Keso och det är så jag vill att keso smakar. Min verklighet slogs i spillror då jag insåg att all keso inte smakar så. Detta gjorde att jag började testa all keso jag kom över. På bilden nedan ser ni de olika sorter jag för närvarande har i omlopp här hemma.



1. skånemejerier - Alldeles för syrlig. Går att ha i för söt yoggi
2. Lindahls - Den är ok, men äve den lite för syrlig
3. Arlas (vanlig och mini) - favoriterna, trots att jag inte gillar arla rent principiellt
4. Garants - lite gräddigare än vanlig keso och lite tom på smak.
5. Keso hallon - Usch och fy. Smaksatt keso är inte min grej, men den här var värre än nåågot tidigare. Gillade den inte alls. alldeles för söt och "kemisk"
1 Åse:

skriven

Tack! Så slipper jag gå och undra. För jag har ju så klart haft samma tanke men inte kommit så långt att jag testat dom alla. Nu slipper jag dock =)

(fast päron/vanilj är god fast den är smaksatt)

2 jen:

skriven

JAG ÄLSKAR KESO och äter praktiskt taget flera KILO i veckan hehe ;)

Har också testat olika märken och först (när jag började käka och gilla keso) fanns ju i princip bara Arlas (iaf i min mataffär) sen så testade jag LIDL´S och övergav Arlas direkt, då jag tyckte att Arlas va för grovkornig och vattnig, men nu den senaste månaden faktiskt, så har jag börjat ogilla Lidl´s keso eftersom jag tycker att den är alldeles för SYRLIG och jag vill att den ska smaka lite mer "gräddigt" hehe. Dock tycker jag nog att Arlas fortfarande är lite för "vattnig", men ICA´S egna Cottage Cheese är perfekt god i smaken och varken för grovkornig eller småkornig! =)

EFtersom jag jobbar på Hemköp, har jag testat Garants också och den är helt ok, men väljer hellre Ica´s egna framför den. Har smakat Valio´s och den va jätteäcklig! Lindahls har jag inte sett och inte smakat , men om den är syrlig så tänker jag inte slösa pengar på att ens testa den!! SMAKSATTA keso gillar jag inte alls. smakar konstgjort...ughh! :(

3 josefin:

skriven

haha, härligt med ännu en kesofantast! Ska testa dina tips. Icas egna har jag nog aldrig sett även om jag alltid handlar på ica. får hålla ögonen öppna :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer