Ensamtid



Igårkväll var jag lämnad ensam med hunden. Tobias var ute på revingehed för återträff med FS20 (afghanistanstyrkan) och kom inte hem förrän vid lunch idag. Jag tog vara på tillfället till max och bara njöt av mitt eget sällskap och förmånen att göra precis vad jag ville. Jag gick till ICA och köpte mörk choklad som jag tänkte att jag skulle mumsa på, men den glömde jag helt bort, så den ligger fortfarande orörd i köket.

Däremot gjorde jag en supergod mousse bestående av äggvitor, kakao och proteinpulver med banansmak. Detta toppade jag med grädde/kesella som jag vispat hårt med lite vaniljsocker. För att fullända mästervärket skivade jag några frusta jordgubbar och strösslade över pumpakärnor.

Det var oerhört skönt att kunna njuta av att vara ensam en kväll. Att vara ensam utan att känna sig sårbar och bara njuta. Inte som när Tobias var iväg då man gick som på nålar konstant och hade ett krampaktigt tag runt telefonen konstant.

Nej, det är slut med det och jag är återigen mig själv och precis den starka individ som jag vill vara.

Så vad gjorde jag då med min ensamma kväll som jag helt själv kunde bestämma över? Jag läste på om hårdmetaller, åt proteinmousse och tittade på Gilmore Girls.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer