Det här med socker

Jag kan inte riktigt släppa det här med att jag bara var sockerfri 9 av 30 dagar i september. Det är riktigt dåligt. Och då har jag knappt tittat på socker i mat. Det är godis, kakor, läsk, efterrätter och så vidare. Jag har varit relativ duktig och inte ätit mycket när jag gjort det, men ändå.

Det som slog mig relativt tidigt var att jag mår dåligt och blir bakfull av socker. Min kropp mår verkligen inte bra av lösgodis. Magen blir svullen redan efter 10 bitar och den bubblar och har sig i två dagar efteråt.

Sp varför fortsätter jag? Jo, dels för det jävla suget efter att stoppa något i munnen, men också för att man blir socialt handikappad. När någon bjuder på kakor och man tackar nej så får man frågan slängd i ansiktet "bantar du?" som om man var djävulen själv. Nej, jag bantar inte. Försöker utesluta det min kropp inte mår bra av. That's it

På bilden ser ni min och min älskade sambos tekoppar. Gissa vems som är vems.

 

1 felicia:

skriven

Kör oxå sockerfritt för tillfället :) Pepp!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer