Actic Training day

Idag smäller det. Eller smällde det kanske man ska säga? Jag startade morgonen kl 9 på actic. Det var Trainingday som gällde. Jag Har inte tränat så mycket i september som jag planerat. min målsättning var att kara av 4 av de 6 pass jag anmält mig till. Men Boxen stoppade mig.

Vi ska inte gå handingarna i förväg. När jag kom dit och checkade in fick jag en trevlig goodibag med en recoverdryck, proteinbar och lite annat kul. Fick även en ursnygg Actic Tshirt. Vi hade samling i stora salen (som för övrigt är rätt liten) och sedan var det dags för första passet. Afro stod på schemat och jag ska erkänna att jag var lite skeptisk. MenOJ så kul det var. Jag ska göra det många många gånger till.

Efter passet sprutade det glädje och energi ur mig. Sen skulle jag på box. Jag funderade på om jag skulle skippa det passet och istället äta min lunch så jag var fit for fight till nästa. Mn av någon anledning så tog jag tag i mig själv och gick på boxen. Och jag höll på att dö! sjukt jobbigt och ina armar som inte är vältränade precis fick mjölksyra direkt. I låren fick jag någon sort muskelknut så att det bl väldigt väldigt stelt.

EFter marrömspasset visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag klämde i mig min proteinbar som vi fick i goodiebagen och hälde i mig en halvliter vatten medans vi tittade på en liten dansuppvisning innan mitt tredje pass skulle starta, MRL/Core.

Jag lyckades återhämta mig så pass att jag gick på det, och det är jag mycket glad för. Det var inget jättebra pass men inte dåligt heller. Det var ganska lagom. Dock hade jag kunnat ge mer om det inte var för mina mörbultade lår.

Efter detta fick jag äntligen i mig lunch då jag hoppade över spinningpasset. Det hade verkligen inte gott. Jag kände också att det var inte idag jag skulle testa pilates för första gången och styrketräning var ja ginte riktigt i behov av längre.

Men 3 timmar hård träing är ju inte fyskam! Stupade i säng när jag kom hem.


Ni får en gammal bild då jag fortfarande inte fixat photoshop på nya datorn.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer