Välkommen måndag

Jag sitter med en tidig lunch i mitt julmysiga kök. Laddar med julmust light för att plugga två timmar innan eftermiddagens föreläsning. Jag har en trött hund som ligger på soffan och itne gör mycket ljud ifrån sig. Lyssnar på julmusik. Skymtar den blå himlen genom fönstret. Allt är lugnt.

Bättre än så kan jag inte förklara den ro jag känner. Hela jag är bara i rätt stämning helt enkelt och jag är inne i en period där jag känner att jag klarar vad somhelst. Jag blir inte ens stressad av att jag på 34 dagar skall klara av 37 träningspass, jag ser det som en utmaning.

I morse gick jag upp 2 timmar innan skolan började, Myste med några koppar kaffe och en liten kesofrukost innan det blev långpromenad med hunden. -ikväll ska det sys julgardiner och spelas fotboll.

Vad vill jag ha sagt? Inte mer än att jag är väldigt nöjd med tillvaron just nu

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer