Vägen mot vinterform

Bättre sent än aldrig säger man ju. Jag har nu hoppat på utmaningen "vägen mot vinterform" och genomförde idag första passet. Tanken är ju att man skulle gjort dem den veckan de kom upp, men jag ligger ju lite efter. Målet kommer ändå vara ett pass i veckan, om jag inte får ett enormt sug på att köra tätare, då är det bara en bonus.

Jag började med uppvärmning på min lilla smidiga trampmaskin. Enda negativa med den är att den gnisslar som bara den. Första rundan gick jättebra och jag fick upp flåset ordentligt på mina jämfota hopp. då jag inte hade någon pall, bänk eller box så hoppade jag upp i soffan, och det var ganska högt. Hunden tittade väldigt konstigt på mig.



Under andra omgången började mitt vänstra knä krongla och jag är rädd att det är min menisk som kronglar igen (gammal fotbollsskada). Tror det var "finnen" som åstadkom det, och jag skippade den övningen i de två sista rundorna. Jag fick även dra ner på antal benböj på vänsterbenet, då det högg till ordentligt.

Men utöver det fullföljde jag och jag känner mig redan matt både i lår och rumpa. Skön känsla! Nu sitter jag med inpackning i håret och äter hemmagjord yoghurt (kesella, avokado, jordgubbar, mandlar och en skvätt mjök ner i mixern. wroom och så är det färdigt) med russin och tittar på lyxfällan innan jag ska springa genom duchen för att sedan fortsätta plugga. Jag gillar torsdagar.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer