Jillian Micheals 30 day shred

Idag har jag tesstat Jillian Micheals 30 day shred. Det är en träningsDVD med tre levlar som är tanken att man ska köra 30 dagar i rad. först 10 dagar på level 1, 10 dagar level 2 och 10 dagar level 3. Varje level är 25 minuter ungefär och man blir helt slut. Jag kommer inte köra detta varje dag, men det var en rolig hemmaträning att köra för att avbryta plugget.

Man behöver ett par hantlar, vilket jag inte har (ännu en sak att önska sig i julklapp?) så jag använde vinflaskor istället. Vägde lite för lite och var lite för stora. 3 kg hantlar tror jag hade varit lagom för mig. Det är även skönt med någon form av matta, då magövningarna enligt mig inte är underbara att köra direkt på golvet.

Mina axlar är oerhört otränade så de tog ju slut direkt, men det är ju bara att kämpa på så blir de starkare.


Även hunden gillar yogamatta
1 Anna M:

skriven

Men lillebror ska ju ha hantlar någonstans, kolla med honom.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer