Det var mörkt och frost i gräset

Idag var tänkt som vilodag. Tisdagarna är svårt att hinna med träning.  Man kan väl kalla det aktiv vila...

Jag gjorde mina vanliga situps och armhävningar och skulle sedan ta ut hunden på kvällspromenad. Tights och sporttop var redan på så jag snörade på löparskorna och drog på mig en hoodie och pannband och bestämde mig för att gå snabbt. Men väl ute i den kalla luften gick det inte att bara gå. Jag studsade. Varvade löpning med upphopp och hoppsasteg.

Men det som slog mig var hur underbar luften är när det är kallt. Nu vet jag varför jag brukar ha min bästa löparsäsong under vintern. Flåset och knastret under skorna. Mörker och tystnad.

Jag är helt lyrisk och längtar efter nästa riktiga löprunda. Det är en härlig känsla helt enkelt

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer