Lyx

Igårkväll åkte jag till akuten. Erik och Ellinor var underbara och hämtade mig och körde ner mig. Hade spytt hela kvällen. Inte ätit på en vecka, och smärtor i halsen.  Vid ett-tiden på natten kom vi därifrån. Då hade jag fått i mig en liter glukos-dropp och fått konstaterat att jag har en inflammation i halsen. Så tre nya mediciner utskrivna. Kan snart starta eget apotek här hemma

 

Idag har varit en otroligt mycket bättre dag. Har varit ute och rört på mig lite (hämtat medicinerna) och gjort smoothies. Har inte ätit några ofantliga mängder idag heller... en smoothie än så länge, bestående av en halv banan lite olika bär och mjölk. Men nu har jag en ny måltid framför mig och jag ska verkligen försöka.

 

Smoothien lär jag nog få ner. Men jag ska verkligen försöka med mina 3 kalkonskivor och lite keso.

 

 

Smoothien innehåller (mängden motsvarar ca 4 glas som på bilden)

1 banan

6 frysta jordgubbar

1/4 honungsmelon

1dl standard mjölk

½ tsk vaniljsocker

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer