Socker

Så har vi då det här med julgodiset. Eller ja, godis och socker över huvudtaget. Jag tror aldrig någonsin jag stoppat i mig socker så ofta som jag gjort de senaste två månaderna. Nu får det vara nog. Det är inte hållbart att äta något sött varje dag. Även om det oftast inte är särskilt mycket så måste jag vänja mig av med det beteendet. Det gör ju ingen glad förutom karamellkungen och tandtrollen.

Just nu kan jag nästan känna hur den kletiga smörjan trögt flyter runt i kroppen och jag vill bara bli av med mitt sockerberoende!



När jag var liten hade jag godislöfte. Men på något sätt känns det inte som att det är rätt sätt att tackla detta. För ett godislöfte/godisförbud tar ju slut någon gång och då kommer det enbart komma tillbaka. Det jag måste göra att vänja mig av med det söta. Jag vill bara att det inte ska vara en naturlig sak i vardagen att äta en kaka eller en bit choklad, det ska vara sådant man äter ibland för att man är sugen, men man ska inte vara sugen jämt. Till att börja med ska jag nog se till att läsa "sockerbomben", en bok som fått gott omdömme av många bloggare. På så sätt kanske man blir ännu mer avskräckt? Utöver det gäller det att jag lyckas utesluta sockret och stå över alla chanser det erbjuds, hur svårt det än är.

Men det är ju inte så gott egentigen, det är det värsta.
1 Vic:

skriven

Sjukt svårt att komma över, jag har också kämpat med det länge! Konstigt nog är det som om jag har ett naturligt mindre behov ju äldre jag blir. Fördel vid att bli gammal? :)

Annars känner jag att ju mer dedikerad jag blir till GI-liknande metoder, ju mindre sug har jag fått. Jag kan till och med sluta halvvägs genom en daim nu!

Lycka till!

2 Carro:

skriven

Sockerbomben är bästa boken!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer