Gojibär

Efter en liten sovmorgon (ick visst upp 9 istället för 8 som planerat) och morgonyoga har jag nu ätit en bägare med fil/kvarg, clementin, nötter, solrosfrön, hallon, pumpakärnor, russin och gojibär.

Gojibär hade jag tidigare bara läst om på olika hälsobloggar och liknande. De små orangeröda skönheterna är fullproppade med C-vitamin och antioxidanter. 500 gånger mer C-vitamin än apelsiner, mer betakaroten än morötter, 3 gånger mer järn än spenat och 4 gånger mer antioxidanter än körsbär.

Utöver det smakar de fantastiskt. Både söta och syrliga på samma gång. Ni kan ju gissa att jag blev glad i förra veckan när jag såg att de börjat sälja dessa på Ica. Så nu förgyler de små läckerbitarna många av mina frukostar och mellanmål.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer