De ocoola dojjorna

Årets julklapp av mamma och pappa  i år bestod av ett besök på löplabbet och ett par skor. Så igår förmiddag träffades jag och mamma nere på stan för att prova ut mina skor. Jag har aldrig tidigare varit på löplabbet, men det är ju ett litet paradis som finns där ovan på gleerups i Lund. När vi kom dit fick jag spegla fötterna i en spegellåda för att se hur jag belastar fötterna, tydligen helt neutralt. Efter det fick jag springa på ett löpband samtidigt som de filmade mina fötter.

Efter detta plockade expediten fram fem olika par skor jag fick testa och provspringa på löpbandet. Det var gnistrande sprakande färger, mycket turkost. Men efter att ha testat alla paren var det ett par som var extremt sköna och helt givna att jag skulle ha. Tyvärr var det varken de chockturkosa med grön sula eller de grå med turkosa blomdetaljer. Det var de tråkigaste av alla par han ställt fram, Gråa och gula. Men de varså sköna att jag kunde inte göra något annat än att ta dem.

De kanske inte har de häftigaste färgerna, men de är varken fula eller obekväma. Tvärtemot riktigt sköna och ganska stilrena. Bekvämlighet framför coolhet.


Mina nya Asics

Nu blir det Zumba abs i de nya skorna som än så länge inte använts utomhus. Blir nog en premiärrunda i eftermiddag.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer