Burning abs

Cirkelträning för magen är nu avklarad och jag har 4 pass kvar detta året. Jag tror det börjar bli dags att ge upp nu, men det var ett bra försök. Men åter till dagens trning. Jag hittade ett pass som brände rejält i nedre delen av magen. Kommer definitivt göra det fler gånger. Bifogar videon längst ner i inlägget.



Det är skönt att veta att magmusklerna fortfarande lever där under täcket av julmat. Nu blir det bara att kämpa för att väcka dem igen, tillsammans med resten av kroppen. Jag har skrivit ut en lista där jag ska fortsätta skriva upp mina träningspass, precis som jag gjort under min #50-challenge. För även om jag inte klarade av den till 100% så var det väldigt bra för att få översikt över träningen.

Precis som de säger i videon ska alla övningar göras 10 gånger och sedan kör man hela programmet 3 gånger. Självklart kan man öka detta efterhand, men det brände rejält för mig sista gången. Jag skrev upp allt på papper istället för att göra det till videon, tycker det är lättare när det gäller styrka.

1 Josefine:

skriven

Gott nytt år!

Fasen vilken bra träningsvideo för mage du hittat. Det måste jag testa, är det okej om jag lägger upp filmen på min blogg?

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer