Ja, det är härligt med hund

Nu ska det bli reda på taket. eller va?

här är en hund hemma som tar väldigt mycket energi. Det visste jag om. Och jag visste också innan att det skulle finnas stunder jag svor över. Och ja, det är precis som jag trodde.
Medveten om att jag skulle ha separationsångest så fort jag gick hemifrån. visste att jag skulle behöva gå ut med honom även om jag sover, eller det regnar. Men jag älskar ju honom. därför står man ut med det osm inte får plats i den rosa drömmen.

Och ja, visst är det härligt med hund?! Inget man måste få slängt i ansiktet på ett klämkäckt sätt kl halv sju på morgonen. för ja, jag tycker det är härligt med hund! Trots motgångarna så har jag någon som vill slicka mig i ansitet så fort jag kommer hem och en anledning att gå ut på morgonen. Jag har ett skäl att stanna hemma en fredagkväll och plugga istället för att vakna upp bakis på lördagen.

 

Och jag vet mycket väl att jag inte är perfekt

Men det räcker att jag själv berättar det för mig.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer