Inspiration i biomörkret

I måndags kväll var jag och min älskade kombo (Emelie) på bio. Vi träffades på filmstaden tio i sex och gick in och köpte våra biljetter till Julie & Julia. Sedan sprang vi ner till hemmakväll och köpte lite godis.

När jag och Emelie kom in i biosalongen så satt där bara massa äldre damer, två och två och emelie utbrister:
- titta, det är vi om 30 år

2½ timme senare går vi ut ur salongen med ett brett leende båda två. själv vet jag att jag gick och log resten av kvällen, och log fortfarande när jag vaknade. Det var med andra ord precis en sådan film jag behövde och det var en typisk film man ska ta med mamma, syster eller tjejkompis på. Alltså ingen första dejten-film

Filmen handlar om två historier som utspelar sig med ca 50 års mellanrum om jag minns rätt. Det handlar dels om Julia Child som skrev en kokbok och dels om Julie Powel som 2002 beslutade sig att koka alla rätter i denna bok, och blogga om det.

Väldigt rolig hur som helt, och bra skådespelare. Jag, och hela bisalongen för den delen, skrattade något oerhört under hela filmen.

Meryl Streep (Julia Child) och Amy Adams (Julie Powel)

 

Filmen fick mig bara att känna att jag vill också! Vill hitta en galen uppgift och bara göra det!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer