Vårdstrejken

Sitter och allmänbildar mig framför nyheterna nu samtidigt som jag ska skriva på min labbrapport. Älskling började diskutera huruvida det var rätt att sjuksköterskorna strejkar. Vad tycker du?

Någon som kan berätta vad en genomsnittlig månadslön för en undersköterska ligger på?
1 anna:

skriven

19 000 kr tror jag det var. om inte mindre. tycker det är braa att dom går ut i strejk!

2 Filosofia:

skriven

Lönen beror nog på hur länge man jobbat, man i varje fall tjänar sjuksköterskorna i danmark flera tusen mer. Ja, de borde strejka för mer lön!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer