Tidig måndags-rehab



Som vanligt inleddes veckan på gymmet. Somnade sent igår så det var lite kämpigt att komma upp i tid, men det ordnade till sig när jag väl fått på mig träningskläderna. Med en aloevera-shot i magen och en shake med aminosyror i handen körde jag till gymmet och landade in strax efter halv 6.

Det blev en sväng på träningscykeln föjt av några rehabövningar för mitt knä. Det är skönt att känna hur det faktiskt hjälper, och idag kändes knät riktigt bra. Gjorde inte ont vid ett enda tillfälle och under tiden på träningscykeln stramade det inte alls. Därmed tänkte jag på fotbollsträningen ikväll, utöver mina rehabövningar, testa att springa lite och även att slå några enklare passningar. Heja mig!   

 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer