Mitt 2014 (del 1)

En ett nytt år har fått mig att reflektera lite. Det året som har gått har verkligen varit mycket. Upp ner ch överallt. Och jag känner att jag behöver göra något som jag aldrig tidigare gjort. En årskrönika eller sammanfattning om året som gått. Framföralltvill jag göra det för min egen del, för att visa för mig själv vad jag egentligen gjort och gått igenom, men jag vill också på något sätt förklaramig för er tappra som följer mig här. Som sagt, det här året har varit mycket. Vi får se hur många delar det blir, men jag börjar direkt.
 
januari 
Året inleddes i Los Angeles, USA med familjen. Det var en fantastisk resa med många intryck och fantastiska nya vänskaper med släktingar. Jag shoppade mer än jag nog någonsin gjort, och framförallt köpte jag en helt ny träningsgarderob. 
 
Men samtidigt mådde jag inte bra.  Jag var upp och ner visste varken vad jag ville eller kände. Under tiden jag var iväg flyttade Tobias ur lägenheten då vi bestämt oss för att bo isär ett tag. Jag kom alltså hem till en helt ny situation men försökte leva samma liv ndå, och det gick ju såklart inte så bra.
 
Jag försökte komma igång med träningen efter en lugnare period och USA resa. Jag bestämde mig för att under året skulle jag genomföra 200 pass. Det är träning ca 4 gånger i veckan och inte alls omöjligt. I januari blev det totalt 8 pass, varav 2 var i USA. 3 styrkepass, 3 fotbollspass och 2 konditionspass. En envis förkylning satte stopp för mer träning i kombination med att jag verkligen inte var i stabilt läge. 
 
 Jag i death valley
februari
Månaden började som januari slutade. Oinspirerat och deppigt ensam i lägenheten. Fortfarande ganska lite träning, framförallt på grund av mitt sista spex.

Framåt slutet av februari däremot hände något. Jag skrev ett inlägg om hur jag kännde mig som nybörjare igen och som att jag tappat allt jag gjort i träningsväg. Den känslan förföljde mig nog egentligen resten av året, men där och då tog jag tag i det och fick ihop 13 träningspass, där 10 av dem var under de två sista veckorna. 
 
Efter ett svettigt cardiopass i februari
 
mars
Under mars började våren så smått komma smygande, solen började återvända och även jag började nog må lite bättre. Jag och pågen började komma närmare varandra igen och jag umgicks mycket med familjen. 
 
Jag kom igång med träningen ordentligt och höll i det hela månaden. Jag började igen baka lite hälsoinspirerade kakor och tänkte mer på vad jag åt. Belv lunchlådor att ta med till jobbet och jag fick in rutinen med träning innan jobb igen, det jag ärligt talat älskar, som inte många andra förstår. 
 
Fotbollen drog igång på riktigt inför nya säsongen. Ny tränare och en högre division gav massor av pepp och hjälpte också till att få en att ta sig till gymmet för att utvecklas ännu mer. 
 
Under mars månad fick jag till 20 pass, blandat med framförallt gym och fotboll men även något pass spinning. 
 
 Morgongym och nyttig chokladkaka till frukost
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer