Med en dålig start kan det bara bli bättre

Ännu en vecka börjar gå mot sitt slut. Den här veckan började ganska slött kändes det som då jag tvingades hoppa över måndagens fotbollsträning. Det blev renovering istället och sedan ställdes även gymmet på tisdagmorgonen in. Men sedan vände det ju faktiskt och jag är riktigt nöjd med vad veckan bjudit på. Det har blivit några nya övningar på gymmet uppblandat med mina gamla vilket bjudit på en precis lagom dos träningsvärk. 
 
Det har även blivit matlådor lagat och där medföljde också bättre koll på vad jag petar i mig. Jag kämpar dock fortfarande med att få en bra bild av hur mycket jag egentlgien borde äta. Jag har en tendens att äta alldeles för mycket eller alldeles för lite. Det är en svår balans.
 
 

Träningsmässigt har det blivit 3 styrkepass på gymmet (måndag, torsdag, fredag), en fotbollsträning (onsdag) och idag gick jag upp tidigt för att spendera söndagsmorgonen med lite cardio/core. Det innebär alltså att halv åtta stiga in på gymmet, köra en 40 minuter på löpbandet, gång och löpning varvat, för att sedan avsluta med lite övningar för magens raka och sneda muskler. 
 
Renoveringsmässigt har fönsterbrädor satts på plats i badrummet,kristallkrona hängts upp på samma ställe, och de sista kakelväggarna har blivit putsadefria från överflödig fog. En bra helg och en bra vecka med andra ord. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer