En vanlig tisdag som sjukskriven

Strax innan lunch och efter tre koppar kaffe lyckades jag tillslut samla ihop mina saker och bege mig till gymmet. Fick till ett bra pass på träningscykeln (50 minuter!!!) och körde utöver det både rehab för mitt knä och bålstyrka med kettlebell. Avslutade med att köra lite lättare för biceps och axlar också mest för att känna att kroppen är på gång nu. 

Det var längesedan jag gjorde ett så pass långt och ansträngand pass. Svetten rann som bara den och det var en riktigt skön känsla. Befriande på något sätt att känna at jag faktiskt kan bli trött och svettas. 

Hemma från gymmet igen blev det att slänga ihop en salladtill lunch toppad med en jättebit fetaost. Den intogs sedan i soffan med knät i ett ispaket i högläge för att motverka svullnad. 



Så nu har jag satt på ännu en kanna kaffe, så det kan bli lite eftermidagskaffe lagom tills tobias kommer hem för att sedan kunna laga lite mat och förhoppningsvis åka ner till stranden och hälsa på fotbollslaget som idag kör beachfotboll istället för vaniga träning för att inte glömma bort att ha lite roligt mitt i all framgång. 
1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer