Struktur och planering

Gissar att många av er har klämdag idag och slipper jobb och skola. En annan däremot ska snart köra till Landskrona och jobba. Som så ofta förr har jag redan hunnit med en svängom på gymmet, och idag blev det bröst och axlar som stod i fokus.

Jag kör på mitt 4-split program, men har uteslutit benpasset nu under fotbollssäsongen, så det har blivit ett 3-split. Det blev helt enkelt för slitsamt att gymma benen på morgonen föratt på kvällen sedan träna fotboll, inte helt sllan med extra fys för benen. Eller att träna fotboll för att sedan vakna med grym träningsvärk och då försöka sig på ett benpass på gymmet. 

En 3-split passar mig också betydligt bättre nu när jag faktiskt kommit igång ordentligt med fotbollen. Det finns nämligen inte en chans att jag lyckas få till 4 gympass i veckan tillsammans med mina 2 fotbollsträningar, match och den önskade löprundan. Så i nuläget satsar jag på 2-3 pass i veckan. JAg vill ha de korta och intensiva så att jag utan problem hinner med dem på morgonen.
 
Men jag tror att jag behöver ta mig en funderare på hur jag ska göra för att det ska bli mer strukturerat nu. JAg ökar inte vikterna och det känns som att jag tränar ganska oregelbundet. Har ju haft några veckor nu med plugg då jag har tränat ibland, och det är ju bra att jag itne slutade helt, men nu behöver jag få någon typ av nystart så att det inte känns som att jag bara maler på i samma mönster utan att det händer något. Nä, lite planering och struktur är det nu som efterfrågas. Jag funderar lite till.
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer